Wednesday, October 20, 2010

Sampai masa


Sampai masa aku akan mengundur diri,
Sampai masa aku akan berlalu pergi,
Sampai masa semua ini hanya tinggal memori,
Sampai masa kita tidak akan bertemu lagi.

Sebelum sampainya masa itu,
Aku ingin katakan sesuatu,
Redhalah dengan apa yang berlaku,
Semoga Allah sentiasa meredhaimu.

Sebelum sampainya masa itu,
Aku ingin berpesan,
Tabahlah menempuh setiap ujian,
Hadapi ia dengan kesabaran.

Sebelum sampainya masa itu,
Aku ingin mengingatkan,
Hidup tidak semudah difikirkan,
Setiap perjalanan adanya rintangan.

Sebelum sampainya masa itu,
Aku ingin menasihati,
Tetapkan pendirian dan iman di hati,
Teruskan perjuangan tanpa henti.

Bila sampainya masa itu,
Cekalkan dirimu untuk mengharungi,
Ku harap engkau dapat menemui,
Hikmah disebalik semua ini.

Bila sampainya masa itu,
Jangan engkau berputus asa,
Ku ingin melihat engkau berjaya,
Baik di dunia dan akhirat sana,

Bila sampainya masa itu,
Ambillah masamu untuk renung-renungkan,
Erti ikhlas sebuah persahabatan,
Satu pertemuan berlandaskan iman.

Bila sampainya masa itu,
Fahamilah hakikat hidup di dunia,
Hanya persinggahan untuk sementara,
Ke akhirat jua kita akhirnya.

CTM

No comments:

Post a Comment