Wednesday, October 20, 2010

Aku menangis


Aku menangis,
Sedih mengenang dosa lalu,
Hanyut aku dibuai nafsu,
Dalam kemungkaran yang membelenggu,
Jiwa ini amat terganggu.

Aku menangis,
Bimbang berulang kesilapan,
Kemaksiatan yang berpanjangan,
Akhirnya aku tenggelam,
Tergapai-gapai dalam kegelapan.

Aku menangis,
Sayu merenung nasib diri,
Sesal dengan apa yang terjadi,
Terlalu lemah iman ini,
Lalai digoda arus duniawi.

Aku menangis,
Gembira melihat saudara-saudaraku,
Memberi peringatan tanpa jemu,
Melalui kata-kata dan perilaku,
Agar umat kembali bersatu.

Aku menangis,
Riang menatap wajah dan kata-kata,
Tersentuh hatiku melihat mereka,
Memperjuangkan Islam hingga ke akhirnya,
Demi Allah dan juga Rasul-Nya.

Aku menangis,
Syukur tak terkata,
Di samping teman-teman yang setia,
Mengingatkan aku setiap ketika,
Untuk menggapai redha dari-Nya.

Sudah lama aku ketawa..
Hari ini,biarkan aku menangis..

CTM

No comments:

Post a Comment