Thursday, December 11, 2014

Aku Pun Bimbang

Dulunya aku..
Hanya seorang pelayar..
Di laut impian yang pudar..
Kabus..hujungnya ku lihat samar..

Dulunya aku..
Pengemudi bahtera cinta..
Sendiri aku mengembara..
Jauh..meninggalkan pesisir gembira..

Dulunya aku..
Peneroka rindu yang tersisa..
Menanti buihnya bahagia..
Hanyut..lemas ditenggelami airmata..

Kini..aku bimbang..
Memerhati setia bergelombang..
Merenung surut pasangnya sayang..
Aku pun bimbang..akan ombak benci bertandang..

Aku pun bimbang..
Tidak mampu memberi bahagia..
Tapi aku cuba..
Mengukir senyum menutup derita..

Aku pun bimbang..
Tidak mampu menahan kesedihan..
Tapi aku cuba..
Menghentikan air mata tangisan..

Aku pun bimbang..
Tidak mampu menemani selamanya..
Tapi aku cuba..
Menghargai setiap masa bersama..

Aku pun bimbang..
Tidak mampu membimbing segala..
Tapi aku cuba..
Mencari ilmu sebanyak yang ada..

Aku pun bimbang..
Tidak mampu memberi harta..
Tapi aku cuba..
Memerah keringat sepenuh tenaga..

Aku bimbang..
Tapi aku cuba..
Memberikan yang terbaik..
Meski aku bukanlah terbaik..

Aku di bawa arus kebimbangan..
Namun ku yakin di dasarnya ketenangan..

Aku bimbang..
Coretan aku menjadi jiwang..
Tapi aku suka mengarang..
Sape bace lantaklah korang..

-CTM-

No comments:

Post a Comment